Deze week gingen we van start met ons takenbord en werd ook het "vriendje van Anna" geïntroduceerd.
Het vriendje van Anna van deze week is Louis
Juline en Stefaan mogen vertellen welke dag het is, en de passende kleur ketting aan Anna aandoen.
Bij de begeleide activiteit werkten we rond de scheurtechniek met blauw papier, want deze week staat de kleur blauw centraal. Blauw zoals de kleur van Anna's knuffelkonijn.
Met de blauw gescheurde papiertjes werd het knuffelkonijn van Anna versierd
Als vervolg op onze Godsdienstactiviteiten van vorige week kleurden we rode hartjes. In het hartje noteerde juf Tiffany na onze proactieve cirkel (door de kleuters gekend als ons babbelrondje) met de kleuters wie zij het meest missen als ze op school zijn. Alle hartjes kregen een mooie plek in onze klas.
Spelenderwijs oefenden we doorheen de week regelmatig nog eens wie welk symbool is.
Zoals jullie al konden lezen staat deze week de kleur blauw in de kijker. We dompelen ons dus volledig onder en verkennen de kleur via verschillende spelletjes, activiteiten, raadseltjes, enzovoort.
Anna had een bijzondere doos klaargezet in de kring met daarin verschillende blauwe voorwerpen. Allereerst benoemden we samen de verschillende voorwerpen. Daarna gingen we op zoek naar waar elk voorwerp hoorde in de klas. Zo oefenden we ook het opruimen nog een keer :-) .
Een andere begeleide activiteit deze week was: 'kleef Anna/konijn op de eerste en de laatste plaats'. Elk roodborstje kreeg een andere opdracht en moest goed luisteren waar Anna in de rij moest staan en waar konijn. Niet gemakkelijk!
Bij juf Shana werden ondertussen de blauwe beertjes gesorteerd
Bij één van de kringspelletjes gingen we op zoek naar allerlei blauwe dingen in de klas
Volgende week is het tijd voor een nieuw thema: "Anna en haar knuffelkonijn."
Tot maandag!
Reacties
Een reactie posten